A produkciót két sztárénekes, Ramón Vargas és Margarita Grickova közreműködése tette a fesztivál egyik kiemelt eseményévé. # SzJ, 2016-04-12
2016. április 10.
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem
MOZART: Idomeneo
(koncertszerű előadás)
Ramón Vargas, Margarita Grickova, Serena Farnocchia, Baráth Emőke, Bernard Berchtold, Megyesi Zoltán, Cser Krisztián
Purcell Kórus, Orfeo Zenekar
Vez.: Vashegyi György
*
Kiemelt eseményként emlegették a Tavaszi Fesztivál Idomeneo-előadását, nem utolsósorban a címszerepet éneklő Ramón Vargas közreműködése miatt. A mexikói énekes már csaknem két és fél évtizede számít nagy névnek a nemzetközi operaéletben, nem egyszer megfordult Magyarországon is. Pályája ismeretében, megjelenése, habitusa és produkciója alapján egy hamisítatlan Tenoretti – és ebbe az is beletartozik, hogy inkább Rodolphe-Edgar-Alfredo-stb mint Idomeneo.
A másik sztár az Idamantét alakító Margarita Grickova volt, akinek már sokkal jobban áll Mozart, s az Elektraként színpadra lépő Serena Farnocchia sem okozott csalódást, ám a negyedik külföldi vendégművész, az Arbacét megformáló Bernard Berchtold meglehetősen fakónak bizonyult.
A főszereplők sorában a nemzetközi gárda mellett Baráth Emőke (Ilia) nemhogy nem okozott csalódást, de leginkább ő tudta érzékeltetni, miért tartotta egyik legnagyobb zeneszerzői teljesítményének Mozart az (amúgy a „nagy” operák árnyékába szorult) Idomeneót.
Bár kis szerep jutott neki, a második emeletről a termet beéneklő Cser Krisztián nagyon is megfelelt a színlap szerinti Égi hangnak, és a főpapként megszólaló Megyesi Zoltán produkciójára sem lehet panasz.
Talán a koncertszerű jellegből következett, hogy az előadásból kimaradt a balettzene, de a zenekarnak enélkül is volt alkalma bizonyítani, és ezzel az alkalommal legtöbbször élni is tudott a mozarti nyelvet meglehetősen jól ismerő Vashegyi György irányítása alatt, ám ezen az estén inkább a másik, a dirigens nevével fémjelzett együttes, a Purcell Kórus nyújtott igazán kiemelkedő produkciót.
(Naná, majd a kürtösök…)
# SzJ, 2016-04-12