Fábry poénból mondta, hogy Beethoven a zene Mozartja. Úgy tűnik, vigyázni kell az ilyen kijelentésekkel, mert lesz, aki komolyan veszi. # -krl-, 2013-12-29
Fábry poénból mondta, hogy Beethoven a zene Mozartja. Úgy tűnik, vigyázni kell az ilyen kijelentésekkel, mert lesz, aki komolyan veszi. # -krl-, 2013-12-29
Csalog Gábor letisztult, mély gondolatú játékmódja szinte bármilyen stílusú zene megszólaltatásakor élményszámba megy. # Sipi, 2013-12-18
Soha nem gondoltam volna, hogy a köztévén egy operaközvetítésben hallom majd először a kurva szót. # -krl-, 2013-12-10
Fischer Ivánéknak nemcsak a bátorságuk, hanem a tapasztalatuk és elismertségük is megvolt ahhoz, hogy egy igazán kiváló Kilencediket tárjanak a közönség elé. # Sipi, 2013-12-05
Izgalmas történet, vég nélküli ötletsziporkák, a popkultúra nyelvezetével, eszköztárával újratálalt toposzok – mi kellene más? Hacsak az nem, hogy… # SzJ, 2013-12-01
Az ön- és műfaji reflexiók valamint a szerzők sorsa mellett a máskor gyakorta rejtve maradó derű, harmónia kötötte össze a hangverseny három darabját. # SzJ, 2013-11-24
Miben rejlik e három kései, a mozarti életműben is különös helyet elfoglaló darab értéke? Talán pont abban, hogy olyan nehéz ezt meghatározni. # Sipi, 2013-11-16
1893, Izland, a lakható világ pereme. A völgyalji falu papja vadászni indul, elszántan, makacsul követ egy rókát. Aztán költődik néhány váratlan versszak. # SzJ, 2013-11-05
Az azonos című film ötletén alapuló, ám teljesen új szövegkönyvvel operáló színpadi változat sokkal ambiciózusabb anyag, mint a tulajdonképpen egyetlen szituáción alapuló elődje. # Szilgyo, 2013-10-30
Nem tudom, tényleg a legsötétebb Mahler Ötödik elkészítése volt-e a cél, de tény, hogy Fischer Ivánnak van mondanivalója a darabról. # Sipi, 2013-10-29
Művészi alkotások ezek, vagy „ilyet tudnék én is”-izék? Itt van például ez a lila kéz, a Csehországban most esedékes választások apropóján. # -krl-, 2013-10-23
Pár szó a tiről és a fáról, a miről és a máról, a mutogatós Kárki bácsiról meg a pentatóniáról. # -krl-, 2013-10-19
A Rozmán Lajos vezette együttes az elismert, „évfordulós” XX. századi zeneszerzők műveihez két kortárs darab ősbemutatóját párosította. # Sipi, 2013-10-12
Az 1001 olyan, mint egy baráti társaság az éjszaka időtlenségébe burkolózó együttléte. Intim, közeli, emberien idegen és ismerős, el-elnyúló és váratlanul félbeszakadó. # Takács Máriusz, 2013-10-09
Persze a „korunk zenéje” tág intervallumot jelent, hiszen ezek a művek 1956 és 2002 között keletkeztek. Mégis: a nyolc darab közül hatot csak most hallhatott először a magyar közönség. # Sipi, 2013-10-06
A zenekar tavalyi évada a fő-zeneigazgató betegsége miatt elég baljósan kezdődött, de az idei szezon már a megszokott módon indult: Bartók Béla zenéjével és Kocsis Zoltán vezényletével. # Sipi, 2013-09-29
Aktuális társadalmi problémákra reagáló, bravúros nyelvezetű verseskötet.
Vagy nem.
# SzJ, 2013-09-22
Hiába jön létre a színészekben a feszültség, az előadás nem hat eléggé. De gondolkodni rajta, összefüggéseket keresni érdemes. # Takács Máriusz, 2013-09-17
Blitzstein 1937-es musicaljével nemcsak a zenés színpadi művekre gyakorolt hatása, hanem ősbemutatójának körülményei miatt is érdemes megismerkedni. # Szilgyo, 2013-09-14
A helyszín és az esemény jellege elsőre kontrasztot alkot, de Pannonhalmán mindenre a múlt örökségében és a legújabb értékekben való együttes megmerítkezés jellemző. # Waczak, 2013-09-09
– Uraságod jobbos vagy balos? – ez a kérdés immár nem csak a politikában és nadrágkészítéskor, hanem a hangszerábrázolásban is fontos lehet. # -krl-, 2013-09-07
Nem nagyon jártam még olyan kiállításon, ahol így fogadtak volna: uram, engedje meg, hogy elmagyarázzuk, mire kellene gondolnia miután megtekintette a tárlatot. # -krl-, 2013-07-31
A rendezés alapkoncepciója két színészre és két táncosra épül, s ez előrevetíti, hogy amit nehézkes lenne elmondani szóval, azt majd lefordítják a tánc nyelvére. Ez idáig rendben is van. # Takács Máriusz, 2013-04-05